Organisatie

Wat doet Stichting Goes Marketing?
Goes is een fijne stad omringd door mooie dorpen, een leuke plek om te wonen of te bezoeken én een plaats waar het goed werken en ondernemen is. Het is belangrijk dat deze kwaliteiten van Goes zichtbaar zijn, want een goed imago en bekendheid helpen bij het enthousiast maken van nieuwe bewoners, bezoekers en ondernemers. De stad heeft hen nodig om te blijven bloeien. En dat is goed voor iedereen die er woont, werkt, onderneemt of recreëert. Of er naar school gaat, naar de sportvereniging of het ziekenhuis bezoekt.
klik hier voor de Goesisgoes videoclip 

Wie zorgt ervoor dat iedereen weet hoe aangenaam het is in Goes?
In 2012 is de onafhankelijke Stichting Goes Marketing opgericht, waarin allerlei partijen vertegenwoordigd zijn. Samen zetten wij ons in om de (naams)bekendheid van Goes als verblijf-, woon- en werkstad te vergroten, zodat bezoekers, bewoners en bedrijven  zich binden aan Goes en iedereen kan profiteren van het goede imago van Goes.

Hoe doen we dat?
Op veel manieren laten wij nieuwe mensen en bedrijven kennismaken met Goes. We zoeken hierbij zoveel mogelijk samenwerking met anderen. Zo maken wij brochures die horecaondernemers meenemen naar vakantiebeurzen in binnen- en buitenland. Wij ontwikkelden het (beeld)merk Goesisgoes, dat breed ingezet wordt door allerlei partijen. Bovendien leveren wij persberichten, artikelen en materiaal over Goes aan media en zetten we onze eigen social media gericht in om Goes op de kaart te zetten. We denken mee met en adviseren iedereen die vragen heeft over hoe hij of zij gebruik kan maken van Goes in de eigen marketing en promotie. Ook organiseert Goes Marketing een flink aantal succesvolle evenementen, die de goede eigenschappen van Goes benadrukken, mensen uitnodigen om de stad te bezoeken en de nodige publiciteit opleveren. Enkele voorbeelden zijn Goes Kinderstad, Goes Modestad en de kerstmarkt. En dit is nog maar een kleine greep uit wat we allemaal doen! In 2023 was er het landelijke evenement Roze Zaterdag!

Ons beleidsplan
In het beleidsplan wordt ingegaan op de doelstellingen, de werkzaamheden, de fondsenwervende activiteiten en het financieel beheer van Stichting Goes Marketing. Daarnaast is een paragraaf opgenomen over het beloningsbeleid. 

Wie betaalt dat?
Deze activiteiten kunnen wij doen, doordat wij zowel financieel als in natura op brede schaal gesteund worden door tientallen grote en kleine sponsoren en subsidiegevers. Zij dragen niet alleen Goes een warm hart toe, maar zien ook de meerwaarde van goede naamsbekendheid van de stad waarin zij ondernemen. Samen zetten wij Goes op de kaart!

Het algemeen bestuur van Goes Marketing wordt gevormd door:

  • David v.d. Plasse - DRV (voorzitter)
  • John Heijnsdijk - Rabobank (bestuurder)
  • Guusta van Loo - gemeente Goes (secretaris) 
  • Ruud de Baar - Marsaki (penningmeester)
  • Sjoerd Baarends - Ondernemers Organisatie Goes
  • Paul Platier - Ondernemers Contact Goes
  • Ron Diephout - Koninklijke Horeca Goes
  • Simone Kort - podium 't Beest

Medewerkers
De bezetting van Stichting Goes Marketing is in 2024 als volgt:
Albert Boonman (albert@goesmarketing.nl) geeft als evenementencoördinator uitvoering aan het evenementenprogramma in 12 uur per week. Sofyan Azzagari (sofyan@goesmarketing.nl) wordt 20 uren per week ingehuurd als citymarketeer. Daarnaast contracteert de stichting een administratieve kracht Myra Visser (info@goesmarketing.nl) voor 20 uur per week, die administratieve en ondersteunende taken verricht. Stichting Goes Marketing huurt een werkruimte in het stadskantoor van Goes. Moore DRV verzorgt de financiële administratie van de stichting. Op projectbasis worden mensen ingehuurd, voor Goes Kinderstad en de Vriendinnendag is dat Tammy Groosman (popupteam.goes@gmail.com).