Organisatie

Wat doet Stichting Goes Marketing?
Goes is een fijne stad omringd door mooie dorpen, een leuke plek om te wonen of te bezoeken én een plaats waar het goed werken en ondernemen is. Het is belangrijk dat deze kwaliteiten van Goes zichtbaar zijn, want een goed imago en bekendheid helpen bij het enthousiast maken van nieuwe bewoners, bezoekers en ondernemers. De stad heeft hen nodig om te blijven bloeien. En dat is goed voor iedereen die er woont, werkt, onderneemt of recreëert. Of er naar school gaat, naar de sportvereniging of het ziekenhuis bezoekt.

Wie zorgt ervoor dat iedereen weet hoe aangenaam het is in Goes?
In 2012 is de onafhankelijke Stichting Goes Marketing opgericht, waarin allerlei partijen vertegenwoordigd zijn. Samen zetten wij ons in om de (naams)bekendheid van Goes als woon- en werkstad te vergroten, zodat bedrijven en bewoners zich binden aan Goes en iedereen kan profiteren van het goede imago van Goes.

Hoe doen we dat?
Op veel manieren laten wij nieuwe mensen en bedrijven kennismaken met Goes. We zoeken hierbij zoveel mogelijk samenwerking met anderen. Zo maken wij brochures die horecaondernemers meenemen naar vakantiebeurzen in binnen- en buitenland. Wij ontwikkelden het (beeld)merk Goesisgoes, dat breed ingezet wordt door allerlei partijen. Bovendien leveren wij persberichten, artikelen en materiaal over Goes aan media en zetten we onze eigen social media gericht in om Goes op de kaart te zetten. We denken mee met en adviseren iedereen die vragen heeft over hoe hij of zij gebruik kan maken van Goes in de eigen marketing en promotie. Ook organiseert Goes Marketing een flink aantal succesvolle evenementen, die de goede eigenschappen van Goes benadrukken, mensen uitnodigen om de stad te bezoeken en de nodige publiciteit opleveren. Enkele voorbeelden zijn Goes Kinderstad, Goes Modestad, GoesC en de kerstmarkt. En dit is nog maar een kleine greep uit wat we allemaal doen!

Wie betaalt dat?
Deze activiteiten kunnen wij doen, doordat wij zowel financieel als in natura op brede schaal gesteund worden door tientallen grote en kleine sponsoren en subsidiegevers. Zij dragen niet alleen Goes een warm hart toe, maar zien ook de meerwaarde van goede naamsbekendheid van de stad waarin zij ondernemen. Samen zetten wij Goes op de kaart!
bekijk hier onze videoclip over Goes

Het algemeen bestuur van Goes Marketing wordt gevormd door:

  • Loes Meeuwisse - Wethouder gemeente Goes (voorzitter)
  • Manfred Zurhorst - DRV
  • Ruud de Baar - Marsaki
  • Marjan Francke - Theater De Mythe
  • Marco Visser - Ondernemers Organisatie Goes
  • Paul Platier - Ondernemers Contact Goes
  • Ron Diephout - Koninklijke Horeca Goes
  • Jos van Esbroeck - Rabobank Oosterschelde 
  • Huber Rentmeester - ZLM Verzekeringen
  • Petra Meijaard - Ondernemers Vereniging Wolphaartsdijk
  • Guusta van Loo - gemeente Goes (secretaris) 

Medewerkers
De bezetting van Stichting Goes Marketing is in 2019 als volgt;
Albert Boonman ( albert@goesmarketing.nl ) geeft als evenementencoördinator uitvoering aan het evenementenprogramma in 12 uur per week. Tom de Koning ( tom@goesmarketing.nl )  wordt 20 uren per week ingehuurd als citymarketeer. Daarnaast contracteert de stichting een uitzendkracht (info@goesmarketing.nl )  in voor 20 uur per week, die administratieve en ondersteunende taken verricht. Stichting Goes Marketing huurt een werkruimte in het stadskantoor van Goes. DRV Accountants en Adviseurs verzorgen de financiële administratie van de stichting.Op projectbasis worden mensen ingehuurd. Voor Goes Kinderstad is dat Tammy Groosman en voor het beheren van ons instagram account is dat Sophie de Regt.