In 2019 nam ondernemer Cahit Arslanlar restaurant Antalya Goes over. Een jong, fris en eerlijk horecabedrijf met inmiddels zes werknemers. Cahit: “We zijn een horecabedrijf waar keihard gewerkt wordt. Maar ook een bedrijf waar altijd, voor of na de drukte, ruimte is voor een goede dosis humor en gezelligheid!”   

Cahit vertelt: “Kenmerkend voor ons restaurant zijn onze kwaliteit en klantvriendelijkheid. Natuurlijk krijgen wij ook wel eens klachten, maar deze gaan gelukkig zelden over de kwaliteit van het eten! Met toenemende druktes blijft bezorgen tijdens de spits een uitdaging, vooral in deze tijd. Maar ik denk dat juist de manier waarop wij daarmee omgaan, heel belangrijk is. Hoog in ons vaandel staat hygiëne; hier krijgen wij dan ook vaak complimenten voor. (Lachend:) Ik heb daarin ook weinig keus, want als ik ooit eens een hoekje vergeet, krijg ik (zelfs op m’n 27e nog!) op mijn kop van m’n lieve moeder. Verder is onze humor een kenmerk dat ik niet mag vergeten. Pas geleden zijn we zelfs landelijk viraal gegaan met een grap. Het leverde een stortvloed aan geweldige reacties op én we hebben er heel wat naamsbekendheid aan overgehouden!”

Steeds moderner

“Goes is een bruisende stad met een hele leuke sfeer, vind ik. Als ik kijk naar de andere steden in onze omgeving, heb ik soms wel eens het idee dat daar alles stil staat. Goes wordt steeds moderner, wat je terug ziet in zowel de wegen als in de bedrijfspanden. Dan zie je bijvoorbeeld ‘opeens’ een prachtig pand van Roompot staan, tegenover een eetboulevard, waar je zelfs bijna net zulk lekker eten kan krijgen als bij Antalya! Dat zijn hele positieve vooruitgangen, denk ik. Maar ook zoiets als dit interview; die betrokkenheid vanuit de gemeente, geeft de ondernemer een ‘Goes’ gevoel!”

Elkaar helpen

Antalya Goes werkt niet persé samen met andere Goese ondernemers, maar toch weten ze elkaar goed te vinden. Cahit: “Zo nu en dan lenen we elkaar wat dingen, die enkel bij de groothandel verkrijgbaar zijn. Op die manier bespaar ik ook nog eens flink op mijn inkopen, want veel bedrijven vergeten vaak dat ze nog wat van me krijgen. Grapje natuurlijk! Ik voel in Goes geen concurrentie of spanningen onderling. Integendeel: als we elkaar ergens kunnen helpen, dan doen we dat. De samenwerking, voor zover wij die hebben, zou ik dus omschrijven als heel erg goed.”

Prima locatie

Cahit ziet de toekomst van zijn horecabedrijf rooskleurig tegemoet, ondanks corona: “We zijn enorm gegroeid in het afgelopen jaar. Onze klantenkring is sterk uitgebreid en het percentage van terugkerende klanten is bijna maximaal. Hoofdzaak is uiteraard om dat vast te houden. Tegelijkertijd denk ik dat er nog veel rek in zit. Wij bouwen onze klantenkring graag uit, maar onze stelregel is dat dit nooit ten koste mag gaan van onze bestaande klanten. Ik zit nog bomvol leuke ideeën, maar alles dus op zijn tijd! Verder zien we dat onze buren van Katoen letterlijk en figuurlijk keihard timmeren aan het Bleekveld. Dus ook de toekomst van onze locatie ziet er geweldig uit!”

Ondernemen